Ginga RPG: Saigo no Ryoko
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ginga RPG: Saigo no Ryoko

Sivusto on lopettanut toimintansa. Lämmin kiitos kaikille mukana olleille<3 Useampi tämän pelin pelaajista pyörii nykyään osoitteessa: gingantulevaisuus.palstani.com jos Ginga-aiheinen pelaaminen kiinnostaa. :)
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
4.3.2016 Kiitos!
Hahmosäännöt I_icon_minitimePe Maalis 04, 2016 2:17 am kirjoittaja Illumination
Moi kaikki, tiedän että olen vain moderaattori mutta koska kukaan muu foorumin ns henkilökunnan …

Kommentit: 0
Viikon aktiivisimmat kirjoittajat
No user
Paikalla olevat käyttäjät
Yhteensä 1 käyttäjä paikalla :: 0 Rekisteröitynyttä, 0 Piilotettua ja 1 Vierailija

Ei

Eniten samanaikaisesti paikalla on ollut 30 käyttäjää, tämä oli La Kesä 17, 2017 1:51 pm
Statistiikat
Meillä on 23 rekisteröitynyttä käyttäjää
Uusin rekisteröitynyt käyttäjä on xxminttuxx

Käyttäjämme ovat kirjoittaneet yhteensä 5075 viestiä 385 viestiketjussa
Hahmostatistiikat
Ohun lauma

- Urokset: 24

- Nartut: 5

Yhteensä: 29


Paholaisten lauma

- Urokset: 7

- Nartut: 1

Yhteensä: 8


Susien Monarkian sotajoukot

- Urokset: 1

- Nartut: 2

Yhteensä: 3


Mustien Susien Imperiumin sotajoukot

- Urokset: 3

- Nartut: -

Yhteensä: 3


Muut

- Urokset: 10

- Nartut: 1

Yhteensä: 11


Laumattomat

- Urokset: 8

- Nartut: 3

Yhteensä: 11


YHTEENSÄ: 65

 

 Hahmosäännöt

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Sakha
Admin
Sakha


Viestien lukumäärä : 266
Join date : 26.09.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Kouvola, Kuusankoski

Hahmosäännöt Empty
ViestiAihe: Hahmosäännöt   Hahmosäännöt I_icon_minitimeTo Loka 10, 2013 3:26 am

Nämä säännöt ovat äärimmäisen tärkeät niin uusille kuin vanhoillekin pelaajille, jotka ovat tekemässä uutta hahmoa itselleen. Näitä sääntöjä tulee noudattaa uutta hahmoa luodessa, vaikkakaan täysin tarkalleen ei kaiken tarvitse olla, kunhan nyt edes sinnepäin. Sääntöjen lukemisen helpottamiseksi selostan asiat hahmokaavakkeen muodossa, mutta postitan myös kaavakkeen pelkistetyn version.

Hahmoja saa nykyään ottaa enimmillään 10, joista ainakin osan tulee olla omia hahmojasi, jotta kaikille jää niin kutsuttuja "valmishahmoja", eli GNGstä tai GDWstä tuttuja hahmoja. Aktiivisimmat pelaajat voivat saada yhden tai kaksi hahmoa lisää, mutta vain tarkasti perusteltujen anomusten kanssa!

Kuva
Hahmollasi tulee olla kuva. Jos et osaa tehdä sitä itse, voit pyytää jota kuta muuta tekemään sen, tai anoa lupaa että voit tehdä luvattoman esittelyn. Tällöin varaudu siihen, että pyydämme tavallista pidempää ja tarkempaa ulkonäkökuvausta. Kuvan saa tehdä netistä löytyviin kuvapohjiin, kunhan sinulla vain on lupa käyttää sitä. Siksi pyydämme, että linkittäisitte sivun, josta otitte kuvapohjan jos niin teette. Voitte myös itse tehdä hahmosi kuvan, jolloin mitään linkityksiä tai muuta ei tarvitse. Toisten kuvia ei tule käyttää!

Nimi
Hahmosi nimi voi periaatteessa olla täysin mikä tahansa. Haukkumanimet ja älyttömän pitkiä nimiä ei katsota hyvällä, joten pyritään pitämään ne äärimmäisen harvinaisina. Jos hahmollasi on pitkä nimi, voisi olla hyvä idea kehitellä sille vaikkapa lempinimi. Paras nimi on yksinkertaisesti japanilainen nimi. Tällöin sinun ei tarvitse selittää enempää siitä. Toisaalta jos nimi on vaikka suomalainen, olisi hyvä selittää miksi Japanissa elävälle eläimelle on päätetty antaa suomalainen nimi.

Ikä
Roolipelimme eläimet elävät keskimäärin tavallista pidempään. Hyvän ja terveen elänyt koira tai susi voi helposti elää yli kaksikymppiseksi, mutta tällöin täytyy ottaa tarkasti huomioon, että yli 15-vuotiaat alkavat jo tulla vanhoiksi, eli näiden voimat ja kestävyys vähenevät, samoin aistit heikkenevät. Alle puolivuotias pentu taas ei pärjää hyvin luonnossa yksinään, vaan tällä tulisi olla jonkin sortin holhooja tällöin.

Sukupuoli
Yksinkertaisesti, onko hahmosi uros vai narttu. Sekasikiöitä ei hyväksytä, hahmo voi olla vain henkisesti eri sukupuolta mikä ruumiiltaan on.

Laji
Yoshihiro Takahashin sarjojen mukaisesti pelaamme pääosin koiraeläimillä. Tarkemmin sanottuna tähän kuuluu siis koirat, sudet ja näiden risteytykset. Karhuja on mahdollisuus saada jos haluaa, mutta kuten mainittu, koiraeläimet ovat pääosassa Saigo no Ryokossa

Rotu
Tähän tulee hahmosi rotu. Susille tämä ei ole mitenkään pakollinen, jos et tarkalleen halua määrittää sen rotua, vaikkakin se olisi suotavaa. Koirille taas tämä kohta on pakollinen, sillä hahmon rotu pelkästään voi kertoa jo paljon siitä.

Liittouma
Liittoumalla tarkoitetaan pääosin hahmosi laumaa, mutta myös sitä jos sillä on jokin pieni lauma ja se on vaikka liittoutuneena suuremman lauman kanssa. Perhe ja läheiset ystävät voivat kuulua myös tähän

Ulkonäkö
Ulkonäkö on hahmokaavakkeen yksi tärkeimmistä kohdista. Oli sinulla kuva tai ei, pieni teksti tähän olisi silti suotava. Minkälainen turkki hahmollasi on, minkä värinen se on, kuinka suuri/painava se on ja sen tyyppisiä asioita tähän voi kirjoittaa. Hahmon ulkonäköä suunnitellessa tulee muistaa tarkistaa, että se ei vaikuta liian voittamattomalta, vaan esimerkiksi, että suurikokoinen ja vähän tuhdimman kokoinen mastiffi ei ehkä liiku yhtä nopeasti kuin ruumiiltaan siro saluki.

Luonne
Luonne on ulkonäön rinnalla toinen kolmesta tärkeästä ja pidempiä tekstejä vaativista kohdista. Muuten emme voi mitenkään tietää minkälainen hahmosi todella on. Miten se käyttäytyy ystävien/vihollisten/tuntemattomien kanssa ja minkälaisen ensivaikutelman siitä voi saada? Aina hahmon ei tarvitse olla pelkästään hyvä tai paha, vaan mielenkiintoa voi tuoda sellainen olento, jonka luonne seilailee näiden kahden piirteen välillä. Käytä erilaisia tapoja ilmaista hahmosi käyttäytymistä ja käytä luonteen harkitsemiseen ja kirjoittamiseen aikaa, jolloin saat helpostikin pitkän tekstin aikaiseksi

Menneisyys
Mitä hahmollesi on käynyt ennen kuin sillä on alettu pelaamaan? Menneisyys on kahden edellä mainitun asian lailla erittäin tärkeä. Kaikilla on menneisyys ja se voi olla traaginen tai onnellinen. Olisi hyvä jos kertoisit mahdollisimman tarkkaan mitä hahmollesi on tapahtunut vuosien varrella. 16-vuotiaalle vanhukselle ei riitä menneisyyteen "Syntyi Hokkaidolla ja karhu hyökkäsi sen perheen kimppuun ja tappoi nämä. Sen jälkeen on vaellellut ympäri Japania", ei, kerro vaikka enemmän hyökkäyksestä ja hahmon perheestä, samoin kuin vuosista sen jälkeen. Oliko sillä oikeasti niin hyvä tuuri, ettei sille käynyt mitään matkojensa aikana? Kaiken ei tarvitse olla kuitenkaan masentavaa ja surullista: saattoivat vanhus löytää elämänsä rakkauden matkoillaan, jolloin voit kertoa siitä

Taistelutekniikat
Taistelutekniikat on kohta, jossa säännöt ovat tiukentuneet eniten sitten ensimmäisen Ginga RPGn. Tähän kohtaan tulee siis ne iskut, joita hahmosi osaa. Huomaa kuitenkin, ettei hahmosi voi osata KAIKKIA iskuja, tai edes kovinkaan montaa. Listaan tähän alle muutamia iskuja, samoin kuin niiden kriteerejä, jotka yleensä vaikuttavat siihen, mitä liikkeitä hahmosi voi oppia. Aina näin ei kuitenkaan ole, mutta pientä chihuahuaa on hankala nähdä pyörittelevän vihollistaan takajalassa ympäriinsä, joten käyttäkää maalaisjärkeä jos/kun valitsette taistelutekniikoita hahmollenne! Gingapedian Erikoishyökkäykset -luokasta löydät kaikki valmisiskut. Myös Shiroi Senshi Yamaton liikkeet ovat hyväksyttäviä

- Neji Ki ja Neck the Killing ovat iskuja, jotka kuka tahansa voi oppia paremmin tai huonommin, samoin Kiba Ori,
- Koshu Kein, Swing Circlen ja Token Gyorain voivat oppia lähinnä isokokoisemmat ja vahvat koirat.
- Kuchu Sappo taas on nopeille ja enemmän kevyt rakenteisille koirille.
- Shiroi Senko on battougoiden ohella harvinainen tekniikka, jonka yleensä voi kuitenkin oppia ilman opettajaa jotenkin, mutta täyden tehon kyseisestä tekniikasta saa irti, jos on Rikin jälkeläinen tai jos omaa todella hyvän opettajan
- Igan ja Kogan eri tekniikat voivat olla opittavissa jotenkin klaanien ulkopuolisiltakin, mutta yleensä tähänkin vaaditaan shinobimainen ruumiinrakenne, taitoa ja sen että on nähnyt ja harjoitellut kyseistä tekniikkaa. Klaanien jäsenet oppivat tietenkin omat tekniikkansa, tai heille opetetaan ne automaattisesti jossain vaiheessa elämäänsä.
- Battougoita voi oppia vain kaikkeista taitavimmat hahmot ja yleensä kaikki tarvitsevat pätevän opettajan jotta voivat oppia edes vähän hallitsemaan näitä tekniikoita! Kaikki "muistuttaa Zetsu Tenrou Battougaa"-iskut hylätään, ellei niillä ole hyvää selitystä miten isku voi muka muistuttaa kyseistä battougaa, koska kyseessä on kaikkeista voimakkaimmat iskut.

- HUOM!!
Omien iskujen luominen on hyväksyttyä, kunhan isku ja sen selostus täyttää tietyt kriteerit!
 - Ensinnäkin, isku ei saa olla voittamaton. Sillä täytyy olla jokin heikkous, joka tulisi myös mainita iskun selostuksessa
 - Toiseksi, se ei saa olla liian yliluonnollinen. Hahmosi ei voi lentää, syöstä tulta tai tehdä muutakaan sen tyyppistä. Tietyissä määrin tämän kaltaiset asiat voivat olla hyväksyttäviä, mutta painotan, että siinä tapauksessa ne ovat vain ILLUUSIOITA. Jos hahmosi siis oikeasti osaisi "lentää", se vain onnistuisi jotenkin huijaamaan vastustajaansa hetkeksi, että leijuisi muka ilmassa, mutta sitä hahmosi ei oikeasti tee, vaan on painovoiman alaisena niin kuin kaikki muutkin Maan pinnalla elävät. Tällaisessa tapauksessa, jos hahmosi siis huijaa vastustajaansa illuusioillaan, hahmon mielen tulee olla vahva ja vakaa. Sen täytyy olla äärimmäisen älykäs ja viisas kehittääkseen tuollaisen tekniikan tai edes käyttääkseen sitä taistelussa. Kaikkien illuusioiden heikkoutena tulee myös olla se, että niiden läpi voidaan nähdä, eli toisin sanoen ne voidaan "murtaa".
 - Kolmanneksi, olisi kaikinpuolin hienoa, jos näitä omia hyökkäyksiä ei tulisi kaikille uusille hahmoille. Tätä ei kielletä ainakaan vielä, mutta käyttäkää maalaisjärkeä
 - Neljänneksi, toisten tekniikoita ei kopioida!  

- Kiellettyjen iskujen listalla ovat Boomerang Sappo sen ja Zetsu Tenrou Battougan samankaltaisuuden takia, samoin kuin Neck Rolling ja Kaiten Jigoku! Nuo kaksi ovat samat iskut kuin Neji Ki ja Neck the Killing, minkä takia käytämme näitä Ginga-sarjojen nimiä mielummin kuin Shiroi Senshi Yamaton!

Yllä olevassa listassa ei ole kaikkia iskuja, vain niin sanotut päätyypit

Pelkkien iskujen lisäksi voit yleisesti selittää hahmon taistelutyyliä, sen heikkouksia ja vahvuuksia kamppailussa

Ominaisuudet
Olisi myös hyvä, jos lisäisit esittelyyn Ominaisuuksia-kohdan, jotta taisteluissa olisi helpompi nähdä kuinka taitava, nopea taikka voimakas hahmosi on. Kohdat täytetään tähdillä * ja viisi on maksimi! Johtajilla saa olla suurimmassa osassa viisi tähteä, ellei ole kaikissa, upseereilla saa olla 5-6:ssa kohdassa viisi tähteä, rivisotilailla muutamassa, mieluiten missään viittä tähteä ja pennuilla (alle 1v.) voi olla vain 2-3 tähteä maksimissaan. Muista ettei hahmosi saa olla liian voittamaton, ja sillä täytyy olla tasapuolisesti vahvuuksia ja heikkouksia! Halutessasi voit myös selittää lisää hahmosi ominaisuuksista tässä

Voima:
Taito:
Karisma:
Nopeus:
Kestävyys:
Älykkyys:
Puruvoima:
Kivunsietokyky:
Ketteryys:
Refleksit:
Tekniikat:
Vaarallisuus:
Vaarallisuuten voisi periaatteessa laskea ylempien osien keskiarvon halutessaan, tai sitten laittaa vain niin monta tähteä kuin tuntee siihen sopivan.

Aistit
Tämä kohta toimii samalla periaatteella kuin ylempikin: viisi tähteä on maksimi. Kolme tähteä tarkoittaa, että kyseinen hahmosi aisti on keskiverto, ei huono eikä erityisen hyväkään. Vaikka aistit eivät periaatteessa niin voimakkaasti ja suoraan vaikuta hahmoon/taisteluun niin paljon kuin ylemmät kohdat, olisi silti hyvä jakaa tähdet tasapuolisesti. Huomioi myös miten hahmon ikä tulisi vaikuttamaan aisteihin - kovin vanhalla ei pakosti ole enää kovin hyvä näkö tai kuulo ainakaan - ja miten tuntoaisti voi vaikuttaa kivunsietokykyyn ynnä muita sellaista.

Näkö:
Kuulo:
Tunto:
Maku:
Haju:


Perhe
Varsinkin jos hahmollasi on jo suurempaa sukua joko pelin ulkopuolella tai sisällä, voisi olla hyvä jos laitat sukulaisten nimet esille hahmosi esittelyyn. Näin voit halutessasi myöskin tarjota hahmosi sukulaisia muille pelaajille ja voit myös merkitä sukulaisen nimen perään, onko tämä kuollut vai ei, ja onko tällä jo pelaajaa.

Suhteet
Jos haluat merkitä ylös mitä mieltä hahmosi on kenestäkin henkilöstä, voit luoda listan, josta voit tarkistaa kenet hahmosi on tavannut jos olet itse unohtanut

Aikajana
Aikajana olisi suotavaa luoda jokaiselle hahmolle, mutta jos et välttämättä jaksa päivittää jokaisen pelin aikana/jälkeen sitä, ei sinun tarvitse tehdä sitä. Varsinkin jos hahmollasi on meneillään useampi peli, aikajana voi olla kätevä apukeino muistuttamaan mikä peli tuli milloinkin. Sen avulla näet myös mitä hahmollesi on aikojen saatossa tapahtunut. Aikajanan voi siis kerätä eri pelien tärkeitä tapahtumia hahmoasi koskien, tai voit selittää tarkemminkin jokaisesta pelistä halutessasi.


Tärkein sääntö on tietenkin, että hahmon tulee olla jostain Ginga -sarjasta tai TÄYSIN omasi, ellet lupaa ole jonkun toisen hahmoon saanut! Esittelyn loppuun on suotavaa lisätä Copyrights -osio, jossa näkyy esittelyn, kuvan ynnä muun sellaisen tekijä!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://sainoryo.palstani.com
 
Hahmosäännöt
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ginga RPG: Saigo no Ryoko :: Yleistä :: Tietoa-
Siirry: